
Strona internetowa - jaka powinna być, aby przyciągała klientów?internetowej?
Strona internetowa – jaka powinna być, aby przyciągała klientów?
Pobudka! Strona internetowa to konieczność
Miejsce w sieci jest obecnie czymś obowiązkowym, nie ma od tego odwrotu. Sama jednak obecność nie wystarcza, gdy promujemy się niechlujnie, w stylu “jakoś to będzie”. Nie ma miejsca na bylejakość, bo konkurencja nie śpi i na pewno nie czeka, aż obudzimy się z letargu i zaczniemy na poważnie zdobywać sieć. A żeby w ogóle zacząć to robić, trzeba zainwestować w stronę internetową z prawdziwego zdarzenia. Jak taka powstaje?
To złożony proces, który warto zlecić profesjonalnej firmie, zajmującej się tego typu zadaniami. Nie warto próbować samemu, bo żeby pojąć całą materię związaną z technologią, projektowaniem i promocją, musielibyśmy spędzić długie godziny, kosztem rozwoju własnej firmy. Żeby nie być gołosłownym, w następnych punktach pokażemy, z jakimi zaawansowanymi zadaniami muszą się zmierzyć projektanci stron.
Wartościowy content
Początek może wydawać się łatwy, bo oto zbieramy informacje na temat firmy. Musimy zgromadzić całą niezbędną wiedzę, która z jednej strony będzie podkreślała profil danej działalności, z drugiej – stanie się pomocna dla klientów. Wszystko po to, by klient – odwiedzając naszą stronę internetową – znalazł wszystko, co ważne. I został na naszej witrynie na dłużej, zamawiając produkty, a co równie ważne – wracał do nas także po jakimś czasie. Gdy będzie miał dobre wspomnienia z takiego pobytu, na pewno odwiedzi nas po raz kolejny. Żeby jednak tak było, musimy zatroszczyć się o dwie sprawy: szatę graficzną i programowanie strony, by zmaksymalizować jej funkcjonalność.
Użyteczna i piękna strona
- Oprawa graficzna decyduje o pierwszym wrażeniu, o tym, czy klient popatrzy na naszą stronę przychylnie, czy raczej zniechęci się i poszuka czegoś innego. Można to porównać do pierwszego wrażenia. Choć niektórzy uważają, że nie jest wcale tak ważne, to w przypadku stron www – zasada kilku pierwszych sekund zawsze decyduje o dalszym powodzeniu. Co klienta może zniechęcić: jaskrawe kolory, niedopasowana czcionka, długo ładujące się filmiki itd.
- Pierwsze wrażenie jednak szybko może minąć, gdy kuleć będzie funkcjonalność. Załóżmy, że klientowi spodobała się nasza strona i chce zrobić zakupy. Ale co? Nie da się? Weszliśmy nie w tę zakładkę, co trzeba, a teraz nie możemy się wycofać? Jeśli takich i podobnych wątpliwości jest za dużo, to możemy być pewni, że potencjalny nabywca straci cierpliwość i wycofa się z eksploracji naszej witryny. Zapamiętajmy, że internet jest pełen sklepów internetowych i jak u nas nie uda się zrobić zakupów, to z łatwością można zrobić to w innym miejscu. Naszym najważniejszym celem jest więc takie zaprogramowanie strony, aby nie była tylko ładna, ale i użyteczna.
Niech pozna ją jak najwięcej osób!
A jak się o to postaramy, nie możemy zaniedbać działań promocyjnych. Marketing online to co prawda wiele różnych wyzwań, ale i tak najważniejsze to dobrze zoptymalizować stronę pod kątem SEO. Jeśli bowiem o to się zatroszczymy, nasza strona wyląduje wysoko w wynikach wyszukiwania i będzie łatwa do namierzenia dla większości klientów.
Tworzenie stron internetowych to złożony proces, na który trzeba poświęcić sporo czasu i trochę środków finansowych. Warunkuje on jednak powodzenie w działaniach online, które dzisiaj to “być albo nie być” każdego przedsiębiorcy. Zaniedbując ten obszar, skazujemy się na mniejsze dochody, a nawet marginalizację, co jest równoznaczne z brakiem klientów, a jak ich nie ma, to żadna działalność nie ma racji bytu.