
Najważniejsze cechy dobrej treści dla SEO
Najważniejsze cechy dobrej treści dla SEO
Osoby obeznane z tematyką SEO zdają sobie sprawę, że jednym z najważniejszych elementów sukcesu w tej dziedzinie jest dobrze opracowana treść. Warto zatem dowiedzieć się, jakie cechy powinna ona posiadać, by sprzyjać wysokim pozycjom i cieszyć się uznaniem wśród użytkowników!
Dostarcz internautom wartość, zamiast skupiać się na słowach kluczowych
Jedną z najpowszechniejszych bolączek treści przygotowywanej z myślą o SEO jest skupienie na sztucznym mnożeniu słów kluczowych, a nie wartościowych informacji i językowej sprawności. Tymczasem popularne słowa kluczowe należy traktować głównie jako sugestię tematyki interesującej internautów.
Najlepiej jest zastanowić się, czego dokładnie potrzebuje internauta wpisujący daną frazę do wyszukiwarki. Wtedy będzie można przygotować treść, która spełnia jego potrzeby. Wyczerpujące artykuły odpowiadające na pytania zadawane przez internautów jest czymś, co doceniają zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarka.
Na pewno zaś należy unikać typowego „wodolejstwa”! Zazwyczaj jest ono skutkiem ubocznym nadmiernego skupienia na słowach kluczowych. Treść powinna być przede wszystkim przyjemna w odbiorze, o czym nieco więcej powiemy poniżej.
Treść przyjazna czytelnikowi
W przypadku treści zamieszczanej w internecie szczególnie istotna jest strona wizualna. Jak łatwo się domyślić, oznacza to między innymi zadbanie o umieszczenie w niej adekwatnej do tematu, atrakcyjnej grafiki. Najlepiej, by w treści zawrzeć kilka obrazków wkomponowanych w tekst, dzięki czemu całość nie będzie wyglądać monotonnie.
Trzeba bowiem pamiętać, że większość użytkowników internetu nie jest skłonna, by przez dłuższy czas utrzymywać uwagę. Tekst musi więc łatwo się czytać! Mówiąc o atrakcyjnej wizualności treści, należy zatem koniecznie wspomnieć również o jej prawidłowym formatowaniu.
Czy zdarzyło Ci się kiedyś natrafić na tekst składający się z bardzo długich akapitów (albo w ogóle bez nich) i pozbawiony podtytułu? Jeśli tak, to jesteśmy prawie pewni, że nawet jeśli tematyka była interesująca, ciężko było Ci go przeczytać do końca. Większość internautów ma podobne wrażenia, dlatego należy absolutnie unikać ogromnych ścian tekstu. Akapity w dobrze sformatowanym tekście nie powinny przekraczać kilku zdań! A jeśli chodzi o zdania – lepiej jest oszczędnie operować zdaniami wielokrotnie złożonymi, ponieważ one również mogą utrudnić czytelnikom przyswojenie treści.
Techniczna optymalizacja treści
Bardzo ważnym aspektem dobrze przygotowanej treści dla SEO jest jej techniczna optymalizacja. Oznacza to:
-
tag tytułu, w którym główne słowo kluczowe umieszczone jest na początku, nieprzekraczający 60 znaków i adekwatny do treści, bez sztucznego „upychania” dużej ilości słów kluczowych,
-
krótki i czytelny adres URL – nie jest to czynnik bezpośrednio wpływający na pozycję, jednak poprawia „klikalność” artykułu,
-
treściwy opis strony (nieprzekraczający 160 znaków) – on również nie ma co prawda wpływu na pozycje, ale może zachęcić użytkownika do kliknięcia w artykuł
Warto zadbać o te elementy, by ciężka praca osoby, która opracowała treść, nie poszła na marne!
Podczas przygotowaniu artykułu pomocy udzieliła witryna internetowa nprofit.net/pl.
Bardzo przydatny artykuł